måndag 20 oktober 2008

föreläsning

Idag besökte jag ett postkontor på östermalm (sthlm) och pratade om LCHF, viktminskning, kost och hälsa mm. Intresset var stort bland dem som var där. Vissa hade aldrig hört talas om LCHF medan en del redan åt kolhydratreducerad kost.

Den vanligaste frågan jag brukar få är vad jag brukar äta till frukost. De flesta verkar ha svårt att tänka sig en frukost utan mackor. (Vilket jag även hade i början av kostbytet.) Men nu njuter jag varje morgon av min frukost som oftast består av en 10% fet yoghurt (Meze) och ett flatbröd med rejält med smör och fyra ostskivor. MUMS! Ibland blir det omelett med makrill eller fläsk. Inte dumt det heller

4 kommentarer:

Lisa P sa...

Alltid lika roligt och lärorikt att läsa dina inlägg, Sarah. Du är så bra på väg!

Johanna Söderlund sa...

Kul att det gick bra, hur många var det som lyssnade?

Sarah N sa...

Det skulle vara två pers från början, men det blev nio pers i stället. Jätte roligt var det!

mimmi sa...

Jag äter också meze till frukost. Med blåbär och valnötter om jag inte orkar mig på att göra en äggfrukost av något slag.